Forsøgsordning for småt pap og karton – vær med fra starten!

I Hillerød Kommune starter vi en forsøgsordning for indsamling af småt pap og karton i haveboliger. Læs mere om ordningen og  hvem der kan tilmelde sig, nedenfor.

Hvem kan tilmelde sig ordningen

  • Helårsboliger, der er beliggende i parcel-, række-, kæde- eller dobbelthus, såsom villa og rækkehus, hvor der er individuel afhentning af papir ved husstanden, dvs. de har en 140l. papirbeholder.
  • Helårsboliger som ligger på papirruterne 1 - 20.
  • Bemærk, at helårsboliger på papirruterne 21, 22, 23, 24 og 25 desværre ikke kan tilmelde sig forsøgsordningen af adgangsmæssige årsager.
  • Bor du i rækkehus, lejlighed, eller anden form for bebyggelse med fælles affaldsopsamling, kan du ikke bestille papbeholderen. Din ejendomsbestyrelse og vicevært har eller kan finde en fælles løsning for dig.


Du finder dit papirrutenummer i vejregisteret, som du finder her

TILMELD DIG HER

 

Hvornår starter ordningen

Tilmeldingsfrist er frem til 22. februar 2018, hvis du ønsker at være med i ordningen allerede fra maj 2018.

Bemærk, at du sagtens fortsat kan tilmelde dig ordningen, også efter denne frist.

 

Hvornår får jeg tømt

Vi starter med at køre beholdere ud, til tilmeldte adresser, i slutningen af april og starten af maj 2018.

Når du har modtaget din beholder, bliver den tømt første gang, næste gang du får tømt papir. Papbeholderen tømmes nemlig samme dag, som du får tømt din papirbeholder.

Bemærk, at beholderne tømmes af to forskellige biler, så beholderne bliver tømt samme dag, men ikke på samme tid.

 

VIGTIGT: Beholderen skal køres frem til skel på tømmedagen senest kl. 06:00

Tilmeld dig vores sms- og e-mail service, så modtager du en besked når vi kommer og tømmer din beholder. Du kan tilmelde dig, når tilmelding til papordningen starter.

 

Hvad må jeg putte i beholderen

Husk, du kun må putte RENT pap og karton i din papbeholder. Det er vigtigt, at papaffaldet ikke sætter sig fast i beholderen, da den så ikke kan tømmes.

Aflever stort pap på genbrugsstationen eller få det hentet (foldet og bundtet) ved tilmelding til storskrald. Læs mere under "Sortering af dit affald" her

 

Hvad koster ordningen

Beholderen koster ikke ekstra. Indsamling af pap og andre genanvendelige fraktioner betales via grundgebyret.

 

Spørgsmål?

Kontakt kundeservice på telefon 48 23 10 00 eller på kundeservice@hfors.dk

 

Akutte driftsproblemer

Ved akutte problemer uden for normal åbningstid på driftsområderne vand, varme og spildevand kan du via vores hovednummer få kontakt til vagtpersonale.

48 23 10 00