Gå til indhold

Forsøgsordning for småt pap og karton

I Hillerød Kommune har vi en forsøgsordning for indsamling af småt pap og karton i haveboliger. Læs mere om ordningen og hvem der kan tilmelde sig, nedenfor.

Hvem kan tilmelde sig ordningen?

  • Helårsboliger, der er beliggende i parcel-, række-, kæde- eller dobbelthus, såsom villa og rækkehus, hvor der er individuel afhentning af papir ved husstanden, dvs. de har en 140l. papirbeholder.
  • Bemærk, at der kan være adresser som ikke kan få en papbeholder på matriklen på nuværende tidspunkt af adgangsmæssige årsager. Dog vil vi ved henvendelse kigge på, om adgangsforholdene på din adresse gør det muligt at tømme en papbeholder placeret på egen matrikel. Ellers vil vi undersøge, om der kan opstilles en papbeholder et sted i lokalområdet.
  • Bor du i rækkehus, lejlighed, eller anden form for bebyggelse med fælles affaldsopsamling, kan du ikke bestille papbeholderen. Din ejendomsbestyrelse og vicevært har eller kan finde en fælles løsning for dig.

Afhentningsdatoer 2021

Er du i tvivl om, hvornår du får tømt dine affaldsbeholdere, får hentet storskrald, haveaffald eller hvornår genbrugsstationen har åbent?

Du kan hurtigt og effektivt betjene dig selv 24/7 gennem Hillerød Forsynings affaldsapp ”Affaldsportal” eller ”Mit affald”.

Du kan bl.a. tilmelde dig vores SMS-service, hvis du vil have besked, før vi kommer. Du kan selv vælge hvor mange dage i forvejen, du vil have besked. Du kan endda tilmelde dig
med flere adresser, fx dit sommerhus eller fordi du skal hjælpe familien eller venner.

Tilmeld dig SMS-service her.

Via ”Mit affald” kan du printe en tømmekalender, hvis du vil have oversigten over tømningerne på din adresse i fysisk form. Hvis du har problemer med at printe tømmekalenderen, så kan du kontakte Kundeservice på tlf. 48 23 10 00 eller på mail kundeservice@hfors.dk

Bemærk, at ordningen er en skelordning. Din beholder skal derfor helt frem til skel ved fast kørevej, senest kl. 06.00 på tømmedagen, og placeres med håndtaget ud mod kørevejen. På nogle veje er der givet dispensation til, at der kan tømmes affald fra kl. 05. På disse veje skal beholderen være stillet frem fra kl. 05. Se dispensationsvejene her

Læs mere om definitionen på skel her

Læs mere om placering af papbeholderen i skel ved parcel- og rækkehus her

Læs mere om placering af papbeholderen i skel på landejendomme her

For tilmelding til ordningen kontakt os venligst på affald@hfors.dk. Skriv venligst adresse.
Du kan også kontakte os på tlf. 48 23 10 00.
Du vil modtage din nye beholder indenfor 10 arbejdsdage efter bestilling.

Hvornår får jeg tømt?

Når du har modtaget din beholder, kan du se i vores selvbetjening hvornår din beholder bliver tømt.

Bemærk, at beholderne tømmes af to forskellige biler, så beholderne bliver tømt samme dag, men ikke på samme tid.

Tilmeld dig vores sms- og e-mail service, så modtager du en besked når vi kommer og tømmer dine beholdere.

Du tilmelder dig her.

OBS! Vi gør opmærksom på, at man selv skal afmelde sig SMS-servicen, hvis man flytter fra den tilmeldte adresse.

Du kan også hente app’en ”Affaldsportal”, hvor du også kan se, hvornår dine beholdere bliver tømt.

Hvad må jeg putte i beholderen?

Husk, du kun må putte RENT småt pap og karton i din papbeholder. Det er vigtigt, at papaffaldet ikke sætter sig fast i beholderen, da den så ikke kan tømmes.

Aflever stort pap på genbrugsstationen eller få det hentet (foldet og bundtet) ved tilmelding til storskrald. Læs mere under "Sortering af dit affald" her

Hvad koster ordningen

Beholderen koster ikke ekstra. Indsamling af pap og andre genanvendelige fraktioner betales via grundgebyret.

Spørgsmål?

Kontakt kundeservice på telefon 48 23 10 00 eller på kundeservice@hfors.dk

 

Akutte driftsproblemer

Ved akutte problemer uden for normal åbningstid på driftsområderne vand, varme og spildevand kan du via vores hovednummer få kontakt til vagtpersonale.

48 23 10 00