Storskrald - parcel, rækkehuse og mindre etageejendomme (færre end 50 boligenheder)

Vi afhenter storskrald i fastlagte uger hos alle private husstande, etageboliger, rækkehuse, sommerhuse og kolonihaver fire gange om året.

Ændring i distrikter for storskraldsordningen fra 1. april 2019

Hillerød er vokset, og derfor justerer vi på hvornår, der afhentes storskrald på de enkelte adresser.
Fra 1. april 2019 får din adresse nyt distrikt, det betyder, at du fremadrettet sandsynligvis får afhentet storskrald på et andet tidspunkt, end du er vant til.

Storskrald afhentes fortsat 4 gange om året.

Bemærk: På nogle distrikter er det ikke længere nødvendigt at tilmelde sig, for at få afhentet storskrald. Du skal blot stille dit storskrald ud på fortovet senest kl. 6.00 på den først angivne afhentningsdag.

etageboliger skal afhentning af storskrald koordineres. Spørg eventuelt din administrator/udlejer/vicevært.

Læs mere om storskrald for etageejendomme med flere end 50 boligenheder her

Se datoerne for, hvornår vi afhenter storskrald på din adresse, og om tilmelding er nødvendig i skemaet længere nede på siden.

Læs mere om sortering

Afhentningsdatoer 2019

Det første du skal gøre, er at finde dit distrikt i vejregisteret.

Tallet i den venstre kolonne udfor dit vejnavn er dit distrikt-nummer.

Se datoerne for hvornår vi afhenter storskrald i dit distrikt, i skemaet nedenfor.

Tilmelding på de nødvendige distrikter – senest mandag i ugen før!

Tilmeld dig gerne i god tid og senest mandagen i ugen før. Du skal oplyse, hvilken slags affald – og hvor meget affald du har. Det hjælper os i vores planlægning.

Tilmeld afhentning af storskrald her

Få en sms

Tilmeld dig vores sms-service og bliv mindet om, når du skal huske at tilmelde dig afhentning af storskrald eller download app'en Affaldsportalen og få et hurtigt og nemt overblik over hele din affaldsplan.

Læs mere om Affaldsportalen her.

Korrekt placering og sortering

Ved etageboliger og rækkehuse lægges storskrald og grene et centralt sted efter aftale med administrator/udlejer/vicevært.

Affaldet skal sorteres korrekt og stilles på fortovet eller i rabatten inden kl. 6.00 på afhentningsdagen.

Hvorfor er mit affald ikke taget med?

Hvis dit affald ikke bliver hentet, bliver der lagt en seddel ved din bolig, som forklarer, hvorfor affaldet ikke er indsamlet. Det kan for eksempel skyldes, at du ikke har sorteret dit storskrald i forskellige fraktioner eller har lagt tingene ud i sække, der ikke er gennemsigtige. Du må efterfølgende selv bringe affaldet til genbrugsstationen.

Storskrald - større etageejendomme (flere end 50 boligenheder)

etageboliger skal afhentning af storskrald koordineres. Spørg eventuelt din administrator/udlejer/vicevært.

Læs mere om storskrald for etageejendomme med mere end 50 boligenheder her.

Akutte driftsproblemer

Ved akutte problemer uden for normal åbningstid på driftsområderne vand, varme og spildevand kan du via vores hovednummer få kontakt til vagtpersonale.

48 23 10 00