21.06.2022

Pressemeddelelse: Hillerød Forsyning nødsaget til at hæve fjernvarmeprisen

Rekordhøje, internationale priser på naturgas og biomasse tvinger Hillerød Forsyning til at varsle prisstigning på fjernvarmen pr. 1. oktober. Efter reglerne skal økonomien på fjernvarmeområdet hvile i sig selv, og derfor er forsyningen nødt til at hæve priserne.

De internationale priser på både naturgas og biomasse (træflis) er på himmelflugt. Det får nu desværre konsekvenser for fjernvarmekunderne i Hillerød.

”Da vores fjernvarme bliver produceret af cirka to tredjedele biomasse og én tredjedel gas, kan vi se, at vi nu er nødt til at varsle højere fjernvarmepriser. Gør vi ikke det nu, kommer vi ud af året med et stort underskud, og det må vi simpelthen ikke ifølge varmeforsyningsloven. Derfor er denne prisstigning et udtryk for rettidig omhu,” siger Tue Tortzen, formand for Hillerød Forsyning.

Læs den fulde pressemeddelelse her.

Akutte driftsproblemer

Ved akutte problemer uden for normal åbningstid på driftsområderne vand, varme og spildevand kan du via vores hovednummer få kontakt til vagtpersonale.