Gå til indhold


Udskiftning af alle vand- og varmemålere

Hvis corona tillader det, vil vi inden 2025 udskifte alle vores kunders vand- og varmemålere til fjernaflæste målere. Det betyder, at du slipper for at aflæse din måler en gang om året og indberette aflæsningen til os. De fjernaflæste målere giver os også bedre mulighed for, at vi kan opdage utætheder på vores ledningsnet og dermed mindske vandspild.

Arbejdet er allerede i gang, og du vil få besked via brev, hvornår vi kommer på besøg i dit hjem for at skifte dine målere.
Vores montører overholder naturligvis alle corona-retningslinjer

Det er ikke alle, der både aftager vand og varme fra os, men det vil fremgå af brevet, du modtager, hvilke målere vi skal skifte hos dig.

Hvad skal du gøre, inden vi kommer?

For at gøre udskiftningen og vores besøg så nemt og hurtigt som muligt, er det vigtigt, at du sørger for:

Varmemåler/vandmåler:

  1. At teste, at ventilerne før og efter dine målere virker

Vandmåler: På vandmåleren er det kundens eget ansvar, at ventilerne kan åbnes og lukkes. Hvis de ikke gør det, skal du sørge for at få en VVS’er til at udskifte dem, inden vi kommer på besøg.

Varmemåler: Hvis dine varmeventiler ikke kan lukkes, skal du til gengæld kontakte Hillerød Forsyning hurtigst muligt, så vi kan udskifte ventilerne inden vores besøg. Det er en forudsætning for, at vi kan udskifte varmemåleren, at ventilerne virker. Udskiftning sker uden beregning.

  1. At der er fri adgang til varme- og vandmåleren

Der skal være let adgang til hele varmeanlægget, så montøren kan komme til at skifte måleren. Derudover kan der løbe vand ud fra installationen, når måleren bliver udskiftet, så sørg for at fjerne ting og sager omkring vand- og varmemåler og hovedhane/ventiler.

Her ses din varmemåler. Som du kan se på illustrationen, har du ansvar for alle rørene, og vi har ansvar for ventiler og selve måleren. Derfor skal du tjekke, at der ikke er træring på dine rør, og se, om ventilerne (håndtagene) virker.
Hvis de ikke kan drejes, skal du kontakte os, så vi kan få dem skiftet, når vi kommer og skifter din måler.

Her ses din vandmåler. Det er dig, der har ansvaret for, at ventilerne virker. Hvis de ikke virker, skal du kontakte en VVS’er, som kan udskifte ventilerne for dig, inden vi kommer. For vi kan ikke skifte din måler, hvis ikke ventilerne lukker for vandet.


Her på kortet kan du se, hvor Hillerød Forsyning udskifter målere i øjeblikket:


Hvis du ikke kan være hjemme i det tildelte tidsrum:

Skal du hurtigst muligt bestille en ny tid. Ring eller skriv til os på:

Telefon: 48 23 10 00 eller e-mail: booking@hfors.dk.

Ved besøget skal der være en person over 18 år til stede. Du kan dog give tilladelse til, at børn/teenagere må give montøren adgang, men så skal du give tilladelse til dette pr. mail eller pr. telefon.

Mød Morten, Mads, Kevin og Hadi, som skifter din måler

Akutte driftsproblemer

Ved akutte problemer uden for normal åbningstid på driftsområderne vand, varme og spildevand kan du via vores hovednummer få kontakt til vagtpersonale.

48 23 10 00