Hillerød Forsyning, Affald, beholder, mælkekarton

Snart 12.000 brugere på Perfect Waste i Hillerød

Nyhed

For tre måneder siden introducerede Hillerød Forsyning affalds-app’en Perfect Waste i Hillerød Kommune. Hillerødborgerne har taget godt imod den nye løsning, og tæt på 12.000 lokale brugere har allerede downloadet app’en.

Med Perfect Waste får man nemmere sortering, nem adgang til at tilmelde sig afhentning, beskeder om tømning og vigtig information – direkte på telefonen.

Siden 30. oktober 2023 har 11.600 brugere registreret sig i app’en – og flere kommer til hver dag. Dermed har Perfect Waste på blot tre måneder fået stort set lige så mange brugere i Hillerød som den gamle SMS-ordning, der havde kørt i årevis.

Perfect Waste erstatter den tidligere app Affaldsportal og SMS-løsningen, som begge udløb ved udgangen af 2023. Hvor man tidligere skulle registrere sig to steder, er alt, der har med ens affaldsordning at gøre, nu samlet ét sted.

Automatisk tilmelding

Rigtig mange kunder har været glade for at modtage påmindelser på SMS, når det er tid til afhentning af deres beholdere. Tidligere skulle man melde sig til at modtage SMS, og man skulle tilmelde sig på hver enkelt beholder. Med den nye løsning er man automatisk tilmeldt beskeder om, at det er tid til at få tømt sine beholdere, og man modtager påmindelser om tilmelding til storskrald, farligt affald og haveaffald.

”Når vi overgår fra de tidligere, etablerede løsninger til en ny, er der selvfølgelig en tilvænningsperiode. Brugerne skal vænne sig til at få information et nyt sted, og vi skal vænne os til, at vi nu har mulighed for at sende mere målrettet og relevant information ud til vores kunder. Vi har heldigvis fået mange positive tilbagemeldinger fra kunderne – og også input og gode idéer til videreudvikling og forbedring, som vi tager med videre,” siger Hanne Thinghuus funktionschef for ressourceområdet, Hillerød Forsyning.

God forretning

Perfect Waste er ikke kun en god løsning – det er også en billigere løsning, da forsyningen fremover ikke længere har udgift til de mange SMS’er, der er blevet sendt ud om især tømning af kundernes beholdere. Investeringen i Perfect Waste er dermed tjent hjem på blot 7-8 måneder.

”I det gamle system skulle vi betale pr. SMS, men i Perfect Waste er beskeder en del af licensen, og derfor har vi mulighed for at give både billigere og bedre information til vores kunder,” siger Hanne Thinghuus.

Nemmere og hurtigere sortering

Håbet er, at de fleste af Hillerøds husstande vil benytte app’en – gerne flere personer i hver husstand. Også borgere, der bor i lejlighed eller rækkehus, og som ikke har egne beholdere, kan downloade app’en og få hjælp til sorteringen derhjemme.

Perfect Waste gør nemlig sorteringen nemmere og hurtigere. I app’en kan man scanne stregkoden på et stykke affald og på ganske få sekunder få at vide, hvordan det skal sorteres. Er der ikke en stregkode, kan man i stedet søge på produktet i den store database, som indeholder hundredtusindvis af produkter – fra akvariepumper og babybadekar til julekort og Xboks.

Kunder vil fortsat kunne bruge webløsningen Mit affald, hvor man bl.a. kan se tømmedage, tilmelde sig afhentning og rapportere manglende tømning.

Læs mere og download Perfect Waste her

Fakta

Perfect Waste er udviklet i Danmark til landets kommuner og affaldsforsyninger. Kommuner og forsyninger kan tilmelde sig appen og herefter give mulighed for, at borgerne kan få adgang til en række funktioner i appen. Perfect Waste er gratis og kan downloades direkte i App Store eller Google Play eller på Hillerød Forsynings hjemmeside: hfors.dk/app. Her kan man også finde en guide og videoer til at komme godt i gang og læse om fordelene ved app-løsningen.

Perfect Waste kan også downloades direkte her:

Emne
  • Affald