Rykker- og renteprocedure

Der kan være mange grunde til, at man ikke har fået betalt sine regninger. Nedenfor kan du læse mere om, hvad du skal gøre, hvis du sidder i en situation, hvor du har ubetalte regninger til Hillerød Forsyning. Du er altid velkommen til at kontakte Kundeservice, hvis du har spørgsmål eller brug for vejledning.

Hvis der opstår en situation, hvor du har ubetalte regninger til Hillerød Forsyning, vil du modtage rykkerskrivelser, der gør opmærksom på den manglende betaling.
Vi udsender to rykkerskrivelser ved manglende betaling, inden restancen sendes til retslig inkasso for inddrivelse. Hvis restancen sendes videre, kan dette betyde yderligere omkostninger for dig.

Er du vand og/eller fjernvarme-kunde hos os, vil den anden rykkerskrivelse være varsel om lukning af vand eller fjernvarme på ejendommen.

En rykkerskrivelse koster 100 kr. (ekskl. moms).
Vi beregner renter i form af Nationalbankens udlånsrente + 8,00 % p.a. ved for sent betalte regninger.

Vi anbefaler, at du tilmelder dig Betalingsservice. Når du er tilmeldt Betalingsservice, betales dine regninger automatisk, og du skal ikke tænke over at få regningerne betalt til tiden.

Nedenfor kan du læse mere om dine muligheder ved manglende betaling.

Tilmeld dig Betalingsservice her

Indgå en betalingsaftale med os

Har du ikke mulighed for at betale hele din årsafregning nu, har du mulighed for at indgå en betalingsaftale med os.

Du bedes kontakte Kundeservice på mail eller telefon, hvis du ønsker at indgå en sådan aftale. Det koster 100 kr. for at indgå en betalingsaftale + rentetilskrivning, indtil hele restancebeløbet er indbetalt.

Restancen på en indgået betalingsaftale skal være betalt inden næste regnings forfald. Dvs., at aftalen maksimalt kan trækkes over tre måneder.

Kontakt Kundeservice

Telefon: 48 23 10 00
Mail: kundeservice@hfors.dk

Betalingsaftale

Betalingsaftalen træder i kraft, når vi har sendt dig en mail på aftalen, som du herefter sender retur og bekræfter, at du er enig i.

Misligholdelse

Skulle det ske, at aftalen misligholdes, vil forsyningen afbryde forsyningen af vand og/eller varme, hvis du er aftager af vand og/eller varme fra os. Kan vi ikke lukke på ejendommen, vil restancen blive opkrævet via inkasso/gældsstyrelsen uden varsel og vil medføre flere omkostninger for dig i form af gebyrer og renter.

Afbrydelse af vand og/eller fjernvarme

Såfremt du har fået lukket for dit vand og eller fjernvarme, og du ønsker at få genåbnet dette, gør vi opmærksom på, at aftalt beløb skal indbetales inden kl. 13.00. Modtager vi kvitteringen for indbetalingen efter kl. 13.00, genåbnes ejendommens forsyning dagen efter.

Gæld til forsyningen

Skylder du penge til Hillerød Forsyning, kan du risikere at blive sendt til retslig inkasso, hvilket betyder yderligere omkostninger for dig.

Pengene kan tages fra din løn

Hillerød Forsyning benytter Gældsstyrelsen og retslig inkasso. Dette betyder, at såfremt du ikke indgår en aftale om at afdrage din gæld eller ikke overholder aftalen, kan Inddrivelsescentret beslutte, at der skal ske en lønindeholdelse, dvs. at din arbejdsgiver tilbageholder en del af din løn, som går til afbetaling af din gæld. Der kan tilbageholdes mellem 5 og 30 pct. af din løn.

Hvis du har fast ejendom

Ejer du fast ejendom og har misligholdt din gæld til Hillerød Forsyning, kan Gældsstyrelsen/retslig inkasso tage et såkaldt udlæg i dine værdier eller fast ejendom. Udlæg i ejendom betyder, at Gældsstyrelsen/retslig inkasso pantsætter dine værdier eller fast ejendom for at få dækket din gæld. Gældsstyrelsen/retslig inkasso kan således begære din ejendom på tvangsauktion.

 

Har du brug for hjælp?

Hvis du har brug for hjælp til ovenstående, er du velkommen til at kontakte os.
Vores Kundeservice sidder klar til at vejlede dig mandag-torsdag 9-15 og fredag 9-13.
​​
Telefon: 48 23 10 00
Mail: kundeservice@hfors.dk

...